Per poder millorar els nostres serveis utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu la utilització

Catàleg de Serveis

Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic

Descripció

Mitjançant la comunicació d’inici o modificació substancial d’activitat en un establiment amb certificat tècnic la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex de la Llei de facilitació de l’activitat econòmica (vegeu columna corresponent al “Certificat tècnic”), i hi adjunta el certificat tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat.

Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics, aquests es comuniquen amb un formulari específic que trobareu a:

https://canalempresa.gencat.cat/ca/03_sectors_d_activitat/06_hostaleria_i_turisme/establiments_turistics


Destinataris
  • Empreses.

Requisits d'accés al servei

Els recollits per l'ordenança reguladora municipal, si escau.


Com es fa la petició
  • Electrònicament (trobareu l’enllaç a l’apartat de tràmits).

Documentació que cal aportar

Documentació obligatòria.

  • Model normalitzat de comunicació d’inici o modificació substancial d’activitat en un establiment amb certificat tècnic.
  • Certificat del tècnic competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l’activitat, d’acord amb el model normalitzat.

En determinats supòsits, cal aportar també:

  • Declaració responsable en matèria de salut alimentària.
  • Referència a llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o l'aprofitament de béns del domini públic.
  • Referència a l’autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública o al mar, només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament.
  • Referència a l’expedient de llicència d’obres o de comunicació prèvia d’obres quan escaigui.

Més informació

La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

La comunicació de les dades faculta l’Administració per dur a terme qualsevol actuació de comprovació i requerir al titular de l’activitat que aporti qualsevol document o informació que estigui obligat a tenir.

Si en la revisió del compliment dels requisits de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena, sens perjudici de la incoació del procediment sancionador corresponent.

L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Segons l'ordenança reguladora del servei, en relació a les exempcions i bonificacions:

A.- Gaudiran d’exempció del pagament d’aquesta taxa, sense perjudici de l’obligació de tramitar la corresponent autorització, llicència o comunicació:

  1. Els trasllats determinats per expropiació, enderrocament forçós, declaració de ruïna, enfonsament, incendi o desnonament, no originat per manca de pagament de lloguers, i els que es verifiquin en compliment d’ordres i disposicions oficials.
  2. Els canvis de titularitat, cessió o traspàs de negoci, sempre que no impliquin canvi d’activitat i no s’interrompi l’exercici de l’activitat, la qual cosa s’haurà d’acreditar. Els canvis de titularitat, cessió o traspàs de negoci, de les activitats de baixa incidència entre familiars fins el 2n grau de consanguinitat o afinitat.
  3. Els canvis de titularitat, cessió o traspàs d activitats, o usos de naturalesa no econòmica.

B.- Gaudiran de bonificació d’aquesta taxa, en els següents supòsits: TAXA PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS D’INTERVENCIÓ ADMINISTRATIVA DE LES ACTIVITATS I INSTAL·LACIONS

  1. Gaudiran d’una bonificació del 50% de la quota, els trasllats d’activitats autoritzades per motiu d’arranjament, reforma i millora de les seves instal·lacions o locals, sempre que el període del trasllat no superi un any. Aquests beneficis fiscals són de caràcter pregat, havent l’interessat de sol·licitar-los per escrit, en el moment de presentar la sol·licitud de la llicència d’activitat o d ús, i en qualsevol cas, abans de que la liquidació lliurada adquireixi fermesa. En la sol·licituds haurà d’acreditar el compliment dels requisits exigibles per a l’aplicació de l’exempció o bonificació que es demana.

Preu del servei

Aquest servei es sotmet al règim de liquidació de taxes o preus públics, i serà l'ens qui us comunicarà l'import i la forma d'efectuar el pagament.

Ordenança

Ordenança fiscal núm. 14: Taxa per la prestació de serveis d'intervenció administrativa de les activitats i instal·lacions.


Mitjans de pagament
  • Transferència bancària
Informació de contacte

Unitat prestadora del servei: Àrea de Secretaria

Persona responsable: Secretària - Interventora

Adreça: Plaça de Sant Miquel, 5, 43479 L'Albiol, Tarragona

Telèfon: 977 846 160

Adreça electrònica: ajuntament@albiol.cat


Tràmits

Què necessiteu fer? Canal Terminis presentació Accions
Comunicació d'activitat amb certificat tècnic
 Procediment: Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic
/
Iniciar petició
Documentació que cal presentar Obligatori Requereix signatura? Tipus Document Descarregar
Acreditació de la representació Autorització de representació No No definit Annex
Altra documentació aportada Altra documentació sense classificar No No definit Annex
Certificat del tècnic competent Certificat No definit Pdf Normalitzat
Declaració responsable en matèria de salut alimentària Declaració responsable No Pdf Normalitzat
Justificant de pagament Justificant No No definit Annex
Comunicació d'inici o modificació substancial Comunicació prèvia Formulari Web
Desistiment Desistiment No Formulari Web
Renúncia Renúncia No Formulari Web

Normativa, drets i deures

Normativa aplicable
  • Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica.

Drets de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Deures de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Òrgan competent
No Aplica

Termini de resolució

No hi ha resolució.


Silenci administratiu
No s'aplica silenci administratiu

Tractament de dades

Dades tractades

  • NIF / DNI / Passaport / NIE.
  • Adreça postal i/o electrònica.
  • Telèfon.
  • Nom i cognoms.
  • Signatura.
  • Dades bancàries.
  • Assegurances.
  • Infraccions administratives.

Amb quina finalitat recollim les vostres dades?

Registre d’activitats, registre d'activitats sanitàries, consultes i gestió i sancions de les activitats (activitats econòmiques, amb incidència ambiental, establiments, espectacles, activitats recreatives); habitatges d’ús turístic i centres de culte.

No es prendran decisions automatitzades sobre la base d’aquest perfil.

Obligatorietat

Cal que la persona interessada faciliti les dades per poder fer-ne el tractament pertinent.

Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?

Base jurídica de l'activitat de tractament:

  • Missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics.

*Article 6.1.e) del RGPD: compliment d'una missió d'interès públic o en l'exercici de poders públics.

*Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

*Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.

*Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica.

*Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya.

*Llei 16/2009, de 22 de juliol, dels centres de culte.

*Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica.

La manca d’aportació d'aquestes dades impedirà gestionar la sol·licitud.

Aquest Ajuntament podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada en virtut de la potestat de verificació atribuïda per la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

Qui és el responsable del tractament de dades?

Ajuntament de l'Albiol

Adreça: Plaça de Sant Miquel, 5, 43479 L'Albiol, Tarragona

Telèfon: 977 846 160

Adreça electrònica: ajuntament@albiol.cat

Delegat de protecció de dades: Diputació de Tarragona - Protecció de dades i Transparència.

Adreça electrònica: sam.protecciodades@diputaciodetarragona.cat

Telèfon: 977 296 699

Adreça: C/ Pere Martell, núm. 2 - 43001 Tarragona

A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?

Quan es pugui realitzar la comunicació de dades conforme a l'article 6 del RGPD relatiu a la legitimació del tractament i en el supòsit que un tercer acrediti interès legítim sempre que no prevalguin els interessos, els drets i les llibertats de la persona interessada.

Transferències internacionals

No es preveuen.

Quins són els vostres drets?

Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament de l'Albiol està tractant dades personals que la concerneixen.

Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com, a sol·licitar la rectificació de les que siguin inexactes o la supressió, si escau, entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van aportar.

En determinades circumstàncies, previstes per l’art. 18 del RGPD, les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.

Les persones interessades poden oposar-se, en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seva situació particular, que les dades personals que les afectin siguin objecte d’un tractament basat en una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament; o bé basat en el fet que el tractament és necessari per a la satisfacció d’interessos legítims perseguits pel responsable del tractament o per un tercer, sempre que sobre aquests interessos no prevalguin els interessos o els drets o les llibertats fonamentals de la persona interessada.

Si la base jurídica del tractament és el consentiment i el tractament es fa per mitjans automatitzats, la persona interessada pot exercir el dret de portabilitat de les dades facilitades.

Com podeu exercir els vostres drets?

Mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de l'Albiol

Adreça: Plaça de Sant Miquel, 5, 43479 L'Albiol, Tarragona

Telèfon: 977 846 160

Adreça electrònica: ajuntament@albiol.cat

O bé a través de:

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/habeas_data/

(APDCAT exercici Drets)

Quines vies de reclamació hi ha?

Si considereu que els vostres drets no s’han atès adequadament, teniu dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/reclamacio/

Termini de conservació de les dades

Pel que fa als terminis de conservació s’aplicaran els que es corresponen a les taules d’avaluació documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, entre d'altres:

  • Codi TAAD 063. Llicència d'activitats classificades. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 064. Llicència d'obertura d'establiments innocus. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 100. Expedient d'infraccions d'activitats molestes i indústries clandestines. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 101. Expedient d'infracció d'activitats recreatives. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 779. Expedients sancionadors per infraccions lleus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total .Termini: quatre anys des de la finalització de l’expedient.
  • Codi TAAD 780. Expedients sancionadors per infraccions greus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total. Termini: quatre anys des de la finalització de l’expedient.
  • Codi TAAD 781. Expedients sancionadors per infraccions molt greus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: conservació permanent.
  • Codi TAAD 863. Expedients d’inspecció i control en matèria d’activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total en el termini de tres anys des de la finalització de l’expedient, sempre que hagin transcorregut quatre anys de la data de la resolució, en el cas que n’hi hagi.
  • Codi TAAD 981. Autorització ambiental activitats. Avaluació: conservació permanent.

Enllaç a la informació: http://taad.cultura.gencat.cat/ 

Descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat

Les mesures tècniques i organitzatives de seguretat estan recollides a l’anàlisi de riscos del tractament feta per l’Ajuntament.