Per poder millorar els nostres serveis utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu la utilització

Catàleg de Serveis

El teu navegador (CCBot 2) no és d'una versió suportada per aquesta aplicació. Alguna cosa podria no funcionar correctament.

Presentar una factura

Descripció

Les factures s’han de presentar, en format FACTURAe, obligatòriament a la bústia de lliurament del servei e-FACT, també disponible a la seu electrònica d'aquesta corporació.

Excepcionalment, aquest servei permet presentar presencialment una factura en format paper, per aquelles persones no obligades en tramitar electrònicament, i sempre que es compleixin els requisits d’accés al servei.


Destinataris
  • Ciutadania.
  • Entitats i associacions.


Requisits d'accés al servei

No tenir l'obligació de tramitar electrònicament amb la corporació, d'acord amb la normativa vigent.

L’import de la factura, per la totalitat dels serveis prestats, ha de ser inferior o igual a 5.000 euros, o la quantia fixada a les Bases d’Execució del Pressupost vigents.


Com es fa la petició
  • Electrònicament, a través de l'e-FACT, també disponible a la seu electrònica de l'ens local.
  • Presencialment, només de manera excepcional per aquelles persones que no tinguin l'obligació de tramitar electrònicament.

Documentació que cal aportar
  • Factura d'acord amb el model de FACTURAe, que ha d'incloure el contingut mínim obligatori.

Més informació

Cal indicar el codi DIR3 on s’adreça la factura (codis numèrics d’identificació obligatoris que s’assignen, respectivament, a l’òrgan gestor, la unitat tramitadora i l’oficina comptable).

Si no es disposa d’aquesta informació cal contactar amb la corporació , tot i això, aquesta informació també està disponible a l'e-FACT.


Preu del servei

Aquest servei no té cost associat.


Mitjans de pagament
No especificat
Informació de contacte

Unitat prestadora del servei: Àrea Secretaria

Persona responsable: Mariona Comerma Guerrero

Adreça: Plaça de la Vila, 5 – 43381 L'Aleixar

Telèfon: 977 815 005

Adreça electrònica: aj.aleixar@altanet.org


Tràmits

Què necessiteu fer? Canal Terminis presentació Accions
Registrar factura
 Procediment: Registre factura

Normativa, drets i deures

Normativa aplicable
  • Llei 56/2007, de 28 de desembre, de mesures d’impuls de la societat de la informació.
  • Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de les factures de sector públic.
  • Llei 29/2010, de 3 d’agost, de l’ús de mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
  • Les Bases d’Execució del Pressupost (BEP).

Drets de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Deures de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Òrgan competent
Presidència/Alcaldia

Termini de resolució

No procedeix.


Silenci administratiu
No s'aplica silenci administratiu

Tractament de dades

Dades tractades

  • NIF / DNI / Passaport / NIE.
  • Adreça postal i/o electrònica.
  • Telèfon.
  • Nom i cognoms.
  • Signatura.
  • Dades bancàries.
  • IBAN.

Amb quina finalitat recollim les vostres dades?

Realitzar el registre d’operacions financeres que l’Ajuntament realitza amb tercers: factures, pagaments i transferències, etc.

Així com amb finalitat estadística, històrica o científica.

Obligatorietat

Per aquest tractament la persona interessada està obligada a facilitar les dades atès que en cas contrari no es podria donar compliment a la finalitat corresponent.

Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?

Són d’aplicació els següents articles del Reglament general de protecció de dades (RGPD):

  • Obligació legal

*RGPD: 6.1. c) Tractament necessari per al compliment d’una obligació legal aplicable al responsable del tractament.

*Reial Decret 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals.

Aquest Ajuntament podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada en virtut de la potestat de verificació atribuïda per la Disposició addicional vuitena de la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

Qui és el responsable del tractament de les dades?

Ajuntament de l'Aleixar

Adreça: Plaça Vila, 5 - 43381 L'Aleixar

Telèfon: 977815005

Adreça electrònica: aj.aleixar@altanet.org

Delegat de protecció de dades: Diputació de Tarragona - Protecció de dades i Transparència

Adreça electrònica: protecciodades.municipis@dipta.cat

Telèfon: 977296699

Adreça: Carrer Pere Martell, 2 – 43001 Tarragona

A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?

Sindicatura de Comptes de la Generalitat de Catalunya, altres administracions públiques quan es pugui realitzar la comunicació de dades conforme a l’article 6 del RGPD relatiu a la legitimació del tractament i d’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015; entitats bancàries, persones que accedeixen a la informació per a la difusió que en la institució en aplicació del principi de publicitat activa.

Transferències internacionals

No se'n preveuen.

Quins són els vostres drets?

Podeu exercir els vostres drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació adreçant una sol·licitud a l’Ajuntament o bé a través de la categoria protecció de dades personals del catàleg de serveis de l’Ajuntament.

Com podeu exercir els vostres drets?

Mitjançant un escrit adreçat a l’Ajuntament de l'Aleixar.

Adreça: Plaça Vila, 5 - 43381 L'Aleixar

Telèfon: 977815005

Adreça electrònica: aj.aleixar@altanet.org

O bé a través de:

APDCAT Exercici de Drets

Quines vies de reclamació hi ha?

Si considereu que els vostres drets no s’han atès adequadament, teniu dret a presentar una Reclamació de tutela de drets davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

Termini de conservació de les dades

Pel que fa als terminis de conservació s’apliquen els establerts a les taules d’avaluació documental (TAAD) del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

  • Codi TAAD 038: Manaments de pagament. Avaluació: Destrucció total en un termini de sis anys des de la data de remissió a l’òrgan o òrgans de control extern.
  • Codi TAAD 152: Manaments de pagament a justificar (ADOP-J). Avaluació: Conservació dels expedients 15 anys des de la data del document. Un cop exhaurit aquest termini, aplicació d'un mostreig cronològic pel qual conservaran els documents dels anys acabats en 1 i en 6.
  • Codi TAAD 583: Càrrecs i dates. Resolució: Destrucció total en un termini de cinc anys.
  • Codi TAAD 585: Ordres de domiciliació bancària. Resolució: Destrucció total en un termini de quatre anys des de la data de pagament o d’anul·lació.
  • Codi TAAD 587: Càrrecs domiciliats a entitats bancàries. Resolució: Destrucció total en el termini d’un any.
  • Codi TAAD 620: Manaments de pagament extrapressupostari. Resolució: Destrucció total en un termini de sis anys des de la data de remissió a l’òrgan o òrgans de control extern.
  • Codi TAAD 621: Transferències bancàries. Avaluació: Disposició: Destrucció total. Termini: quatre anys des de l’emissió de l’informe d’auditoria per part de la Sindicatura de Comptes.
  • Codi TAAD 622: Fulls de pagament diaris. Avaluació: Disposició: destrucció total. Termini: quatre anys des de l’emissió de l’informe d’auditoria per part de la Sindicatura de Comptes.
  • Codi TAAD 668: Expedients d’aprovació de factures. Avaluació: Disposició: destrucció total Termini: un cop efectuada la transcripció definitiva al corresponent registre de resolucions i sempre que sigui ferma la disposició i aprovació de la despesa.
  • Codi TAAD 673: Fitxes de creditors. Resolució: Destrucció total Termini: sis anys des de la data de pagament o anul·lació.

Accediu a la informació a través d'aquest enllaç.

Descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat

Les mesures tècniques, organitzatives i de seguretat estan recollides a l’anàlisi de riscos del tractament feta per l’Ajuntament.