Per poder millorar els nostres serveis utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu la utilització

Catàleg de Serveis

El teu navegador (CCBot 2) no és una d'versió suportada per aquesta aplicació. Alguna cosa podria no funcionar correctament.

Declaració responsable en matèria de salut alimentària

Descripció

És el tràmit a realitzar quan es vol obrir un establiment on es comercialitzin o serveixin aliments, amb l'objecte d'inscriure l'activitat al registre sanitari municipal d'acord amb el Reial decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments.

La persona interessada declara, sota la seva responsabilitat, les dades de l'establiment i de l'activitat i manifesta que compleix i aplica els requisits establerts a la legislació sanitària i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant l'exercici d'aquesta activitat.


Destinataris
  • Empreses.

Requisits d'accés al servei
  • Presentació simultània de la comunicació d'obertura o declaració responsable de l'establiment.
  • Cal haver obtingut la llicència d'activitat de l'establiment si està subjecte a aquest règim.

Com es fa la petició
  • Electrònicament (trobareu l'enllaç a l'apartat de tràmits).

Documentació que cal aportar
  • Model normalitzat de sol·licitud.
  • Declaració responsable de salut alimentària.

Més informació

S'aplica a tots els establiments alimentaris amb l'única excepció de les activitats que han de disposar del registre sanitari d'aliments (RSIPAC / RGSEAA: Registre sanitari d'indústries i productes alimentaris de Catalunya / Registro general sanitario de empresas alimentarias y alimentos).

En qualsevol cas, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de la Llei 39/2015).

Excepcionalment, quan la rellevància del document en el procediment ho exigeixi o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, les Administracions podran sol·licitar de manera motivada l'acarament de les còpies aportades per la persona interessada, per a la qual cosa podran requerir l'exhibició del document o de la informació original. (art. 28.5 de la Llei 39/2015).


Preu del servei

Aquest servei no té cost associat.


Mitjans de pagament
No especificat
Informació de contacte

Unitat prestadora del servei: Àrea de Secretaria

Persona responsable: Mònica Farnós Vilanova

Adreça: Plaça Catalunya, 1 – 43392 Castellvell del Camp

Telèfon: 977 855 008

Adreça electrònica: ajuntament@castellvelldelcamp.cat


Tràmits

Què necessiteu fer? Canal Terminis presentació Accions
Declaració responsable salut alimentària
 Procediment: Declaracions responsables en matèria de salut alimentària
/
/
Iniciar petició

Normativa, drets i deures

Normativa aplicable
  • Reial decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments.

Drets de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Deures de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Termini de resolució

No hi ha resolució.


Silenci administratiu
No s'aplica silenci administratiu

Tractament de dades

Dades tractades

  • NIF / DNI / Passaport / NIE.
  • Adreça postal i/o electrònica.
  • Telèfon.
  • Nom i cognoms.
  • Signatura.
  • Dades bancàries.
  • Assegurances.
  • Infraccions administratives.

Amb quina finalitat recollim les vostres dades?

Registre d’activitats, registre d'activitats sanitàries, consultes i gestió i sancions de les activitats (activitats econòmiques, amb incidència ambiental, establiments, espectacles, activitats recreatives); habitatges d’ús turístic i centres de culte.

No es prendran decisions automatitzades sobre la base d’aquest perfil.

Obligatorietat

Cal que la persona interessada faciliti les dades per poder fer-ne el tractament pertinent.

Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?

Base jurídica de l'activitat de tractament:

  • Missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics.

*Article 6.1.e) del RGPD: compliment d'una missió d'interès públic o en l'exercici de poders públics.

*Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

*Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.

*Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica.

*Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya.

*Llei 16/2009, de 22 de juliol, dels centres de culte.

*Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica.

La manca d’aportació d'aquestes dades impedirà gestionar la sol·licitud.

Aquest Ajuntament podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada en virtut de la potestat de verificació atribuïda per la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

Qui és el responsable del tractament de dades?

Ajuntament de Castellvell del Camp

Adreça: Plaça Catalunya, 1 – 43392 Castellvell del Camp

Telèfon: 977 855 008

Adreça electrònica: ajuntament@castellvelldelcamp.cat

Delegat/ada de protecció de dades:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Adreça:

A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?

Quan es pugui realitzar la comunicació de dades conforme a l'article 6 del RGPD relatiu a la legitimació del tractament i en el supòsit que un tercer acrediti interès legítim sempre que no prevalguin els interessos, els drets i les llibertats de la persona interessada.

Transferències internacionals

No se'n preveuen.

Quins són els vostres drets?

Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament de Castellvell del Camp està tractant dades personals que la concerneixen.

Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com, a sol·licitar la rectificació de les que siguin inexactes o la supressió, si escau, entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van aportar.

En determinades circumstàncies, previstes per l’art. 18 del RGPD, les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.

Les persones interessades poden oposar-se, en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seva situació particular, que les dades personals que les afectin siguin objecte d’un tractament basat en una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament; o bé basat en el fet que el tractament és necessari per a la satisfacció d’interessos legítims perseguits pel responsable del tractament o per un tercer, sempre que sobre aquests interessos no prevalguin els interessos o els drets o les llibertats fonamentals de la persona interessada.

Si la base jurídica del tractament és el consentiment i el tractament es fa per mitjans automatitzats, la persona interessada pot exercir el dret de portabilitat de les dades facilitades.

Com podeu exercir els vostres drets?

Mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de Castellvell del Camp

Adreça: Plaça Catalunya, 1 – 43392 Castellvell del Camp

Telèfon: 977 855 008

Adreça electrònica: ajuntament@castellvelldelcamp.cat

O bé a través de:

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/habeas_data/

(APDCAT exercici Drets)

Quines vies de reclamació hi ha?

Si considereu que els vostres drets no s’han atès adequadament, teniu dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/reclamacio/

Termini de conservació de les dades

Pel que fa als terminis de conservació s’aplicaran els que es corresponen a les taules d’avaluació documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, entre d'altres:

  • Codi TAAD 063. Llicència d'activitats classificades. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 064. Llicència d'obertura d'establiments innocus. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 100. Expedient d'infraccions d'activitats molestes i indústries clandestines. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 101. Expedient d'infracció d'activitats recreatives. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 779. Expedients sancionadors per infraccions lleus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total .Termini: quatre anys des de la finalització de l’expedient.
  • Codi TAAD 780. Expedients sancionadors per infraccions greus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total. Termini: quatre anys des de la finalització de l’expedient.
  • Codi TAAD 781. Expedients sancionadors per infraccions molt greus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: conservació permanent.
  • Codi TAAD 863. Expedients d’inspecció i control en matèria d’activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total en el termini de tres anys des de la finalització de l’expedient, sempre que hagin transcorregut quatre anys de la data de la resolució, en el cas que n’hi hagi.
  • Codi TAAD 981. Autorització ambiental activitats. Avaluació: conservació permanent.

Enllaç a la informació: http://taad.cultura.gencat.cat/

Descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat

Les mesures tècniques i organitzatives de seguretat estan recollides a l’anàlisi de riscos del tractament feta per l’Ajuntament.