Per poder millorar els nostres serveis utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu la utilització

Catàleg de Serveis

El teu navegador (CCBot 2) no és d'una versió suportada per aquesta aplicació. Alguna cosa podria no funcionar correctament.

Comunicació prèvia ambiental municipal

Descripció

És el règim d’intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l’Ajuntament fets o elements relatius a l’inici d’una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s’acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.

Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d’infraestructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal·lacions similars de l’annex II de l’esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d’activitats estables.


Destinataris
  • Empreses.

Requisits d'accés al servei
  • Informe urbanístic favorable:
    • Quan es volen utilitzar, per a un ús concret, edificacions existents construïdes sense un ús específic.
  • Obtenció de la corresponent llicència o presentació de la comunicació prèvia d’obres, quan escaigui. 
  • Obtenció de l’informe i la certificació de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis quan es tracti d’activitats incloses en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010.
  • Disposar d’una certificació lliurada per un tècnic competent que, si escau, ha de ser el director o la directora de l’execució del projecte que acrediti que l’activitat i les instal·lacions s’adeqüen a l’estudi ambiental i al projecte o a la documentació presentada i que es compleixen tots els requisits ambientals.
  • Disposar de les certificacions ambientals específiques favorables, per aquells casos en què  l’activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l’exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l’Administració o pels tècnics municipals.
  • Disposar de la declaració o informe d’impacte ambiental , en el cas que l’activitat se situï en un espai natural protegit.
  • Obtenció de la corresponent autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública o al mar, quan procedeixi.
  • Obtenció de l’informe favorable del Departament competent en matèria de ramaderia sobre el pla de gestió de les dejeccions ramaderes si es tracta d’activitats ramaderes. 
  • Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.
  • Disposar de la pòlissa o el contracte d’assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat de l’activitat, si escau.

Com es fa la petició
  • Electrònicament (trobareu l’enllaç a l’apartat de tràmits)

Documentació que cal aportar
  • Comunicació prèvia ambiental d’acord amb el model normalitzat.
  • Acreditació de la representació (si escau).
  • Projecte bàsic i/o memòria ambiental.
  • Certificació general tècnica acreditativa que l’activitat i les seves instal·lacions s’ajusten al projecte bàsic o la memòria ambiental i compleixen tots els requisits ambientals exigibles. Aquesta certificació anirà signada per personal tècnic competent o bé pel director/a de l’execució del projecte.
  • Certificacions ambientals específiques establertes a l’ordenança per aquells casos que l’activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l’exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l’Administració o pels tècnics municipals.
  • Acreditació d’haver obtingut la llicència d’obres o d’haver presentat la comunicació prèvia d’obres, quan escaigui, o bé d’haver obtingut l’informe urbanístic favorable.
  • Declaració o informe d’impacte ambiental, quan escaigui. 
  • En matèria de prevenció d’incendis, document acreditatiu d’haver realitzat el control preventiu en matèria d’incendis  i el certificat de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis si es tracta d’activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010.
  • Pla de dejeccions ramaderes, en el cas d’activitats ramaderes amb el consegüent informe favorable emès pel departament competent en matèria d’agricultura i ramaderia.
  • Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o l'aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si es tracta de domini públic municipal).
  • Autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública o al mar, quan escaigui.
  • Declaració responsable en matèria de salut alimentària si és un establiment afectat pel Reial decret llei 191/2011.
  • Declaració responsable conforme es disposa de pòlissa o contracte d’assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat ambiental de l’activitat, si escau.
  • Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la llei en la qual s’empara, si escau.

Més informació

Les comunicacions prèvies presentades, d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l’Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents.

La presentació de la comunicació prèvia faculta l’Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que conté.


Preu del servei

Aquest servei no té cost associat.


Mitjans de pagament
No especificat
Informació de contacte

Unitat prestadora del servei: Àrea de Promoció econòmica

Persona responsable: Secretari/ària

Adreça: Plaça de la Vila, 1, 43440 L'Espluga de Francolí, Tarragona

Telèfon: 977 870 227

Adreça electrònica: ajuntament@esplugadefrancoli.cat


Tràmits

Què necessiteu fer? Canal Terminis presentació Accions
Comunicació ambiental (annex III)
 Procediment: COMUNICACIONS PRÈVIES AMBIENTALS
/
Iniciar petició
Documentació que cal presentar Obligatori Requereix signatura? Tipus Document Descarregar
Acreditació de la representació Autorització de representació No No definit Annex
Altra documentació aportada Altra documentació sense classificar No No definit Annex
Certificació tècnica d’adequació de l’establiment a les mesures de prevenció i seguretat en matèria d’incendis Certificat No No definit Annex
Certificat d'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis Certificat No No definit Annex
Certificat tècnic que acrediti que l’activitat i les instal·lacions s’adeqüen a la memòria ambiental i al projecte bàsic i que es compleixen totes els requisits ambientals Certificat No definit Annex
Declaració d’impacte ambiental o informe d’impacte ambiental Declaració No No definit Annex
Declaració responsable en matèria de salut alimentària Declaració responsable No Pdf Normalitzat
Informe de control d'una entitat col·laboradora de l'Administració en matèria de medi ambient Informe tècnic No No definit Annex
Informe favorable emès pel departament competent en matèria d’agricultura i ramaderia Informe tècnic No No definit Annex
Justificant de pagament Justificant No No definit Annex
Memòria ambiental Memòria tècnica No No definit Annex
Memòria tècnica que inclogui el contingut mínim establert al Decret 139/2018 Memòria tècnica No No definit Annex
Pla de gestió de les dejeccions ramaderes Memòria tècnica No No definit Annex
Projecte bàsic amb memòria ambiental signat per un tècnic o tècnica competent Projecte No definit Annex
Projecte tècnic d’adequació de l’establiment a les mesures de prevenció i seguretat en matèria d’incendis Projecte No No definit Annex
Comunicació prèvia ambiental Comunicació prèvia Formulari Web
Desistiment Desistiment No Formulari Web
Renúncia Renúncia No Formulari Web

Normativa, drets i deures

Normativa aplicable
  • Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats
  • Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 29/2010, de 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis.

Drets de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Deures de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Òrgan competent
No Aplica

Termini de resolució

No hi ha resolució.


Silenci administratiu
No s'aplica silenci administratiu

Tractament de dades

Dades tractades

  • NIF / DNI / Passaport / NIE.
  • Adreça postal i/o electrònica.
  • Telèfon.
  • Nom i cognoms.
  • Signatura.
  • Dades bancàries.
  • Assegurances.
  • Infraccions administratives.

Amb quina finalitat recollim les vostres dades?

Registres d’activitats, registres d’activitats sanitàries, consultes i gestió i sancions de les activitats (activitats econòmiques, amb incidència ambiental, establiments, espectacles, activitats recreatives, etc.); habitatges d’ús turístic i centres de culte.

No es prendran decisions automatitzades sobre la base d’aquest perfil.

Obligatorietat

Cal que la persona interessada faciliti les seves dades per poder fer-ne el tractament pertinent.

Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?

  • Missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics.

*Article 6.1.e) del Reglament general de protecció de dades (RGPD). Tractament necessari per complir una missió realitzada en interès públic.

*Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

*Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.

*Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica.

*Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya.

*Llei 16/2009, de 22 de juliol, dels centres de culte.

*Llei 18/2020, de 28 de desembre de facilitació de l'activitat econòmica.

La manca d’aportació d'aquestes dades impedirà gestionar la vostra sol·licitud.

Aquest Ajuntament podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada en virtut de la potestat de verificació atribuïda per la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

Qui és el responsable del tractament de les dades?

Ajuntament de l'Espluga de Francolí

Adreça: Plaça de la Vila, 1, 43440 L'Espluga de Francolí, Tarragona

Telèfon: 977 870 227

Adreça electrònica: ajuntament@esplugadefrancoli.cat

Delegat de protecció de dades: Segurdades S.L.

Adreça electrònica: dpo@segurdades.com

Telèfon: 902 360 842

Adreça: Carrer dels Castells, 6 Baixos, 43800 Valls, Tarragona

A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?

Quan es pugui realitzar la comunicació de dades conforme a l'article 6 del RGPD relatiu a la legitimació del tractament i en el supòsit que un tercer acrediti interès legítim sempre que no prevalgui els interessos, els drets i les llibertats de les persones interessades.

Transferències internacionals

No se'n preveuen.

Quins són els vostres drets?

Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament de l'Espluga de Francolí està tractant dades personals que li concerneixin.

Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com, a sol·licitar la rectificació de les que siguin inexactes o la supressió, si escau, entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van aportar.

En determinades circumstàncies, previstes per l’art. 18 del RGPD, les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.

Les persones interessades poden oposar-se, en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seva situació particular, que les dades personals que les afectin siguin objecte d’un tractament basat en una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament; o bé basat en el fet que el tractament és necessari per a la satisfacció d’interessos legítims perseguits pel responsable del tractament o per un tercer, sempre que sobre aquests interessos no prevalguin els interessos o els drets o les llibertats fonamentals de la persona interessada.

Si la base jurídica del tractament és el consentiment i el tractament es fa per mitjans automatitzats, la persona interessada pot exercir el dret de portabilitat de les dades facilitades.

Com podeu exercir els vostres drets?

Mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de L'Espluga de Francolí

Adreça: Plaça de la Vila, 1, 43440 L'Espluga de Francolí, Tarragona

Telèfon: 977 870 227

Adreça electrònica: ajuntament@esplugadefrancoli.cat

O bé a través de:

APDCAT Exercici de Drets

Quines vies de reclamació hi ha?

Si considereu que els vostres drets no s’han atès adequadament, teniu dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/reclamacio/

Termini de conservació de les dades

Pel que fa als terminis de conservació s’aplicaran els que es corresponen a les taules d’avaluació documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

  • Codi TAAD 063. Llicència d'activitats classificades. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 064. Llicència d'obertura d'establiments innocus. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 100. Expedient d'infraccions d'activitats molestes i indústries clandestines. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 101. Expedient d'infracció d'activitats recreatives. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 779. Expedients sancionadors per infraccions lleus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total .Termini: quatre anys des de la finalització de l’expedient.
  • Codi TAAD 780. Expedients sancionadors per infraccions greus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total. Termini: quatre anys des de la finalització de l’expedient.
  • Codi TAAD 781. Expedients sancionadors per infraccions molt greus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: conservació permanent.
  • Codi TAAD 863. Expedients d’inspecció i control en matèria d’activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total en el termini de tres anys des de la finalització de l’expedient, sempre que hagin transcorregut quatre anys de la data de la resolució, en el cas que n’hi hagi.
  • Codi TAAD 981. Autorització ambiental activitats. Avaluació: conservació permanent.

Accediu a la informació a través d’aquest enllaç.

tives de seguretat estan recollides a l'anàlisi de riscos del tractament feta, per l’Ajuntament.