Per poder millorar els nostres serveis utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu la utilització

Catàleg de Serveis

Retirada de vehicles de la via pública

Descripció

Mitjançant aquest servei s’informa a l’ajuntament de l’existència d’un vehicle que està abandonat a la via pública.


Destinataris
  • Ciutadania.

Requisits d'accés al servei

Els recollits per l’ordenança reguladora municipal, si escau.


Com es fa la petició
  • Electrònicament (trobareu l’enllaç a l’apartat de tràmits).
  • Presencialment a l’Ajuntament.

Documentació que cal aportar
  • Model normalitzat de sol·licitud.

Més informació

Un vehicle abandonat és aquell vehicle del qual es presumeix racionalment l'abandonament en els casos següents:

  • Quan transcorrin més de dos mesos des que el vehicle hagi estat ingressat en un dipòsit de vehicles després que l'Ajuntament l'hagi retirat de la via pública.
  • Quan romangui estacionat per un període superior a un mes en el mateix lloc i presenti desperfectes que facin impossible que es desplaci pels seus propis mitjans, o que li faltin les plaques de matrícula.

Per al ciutadà que avisa l'Ajuntament no té cap cost. Per al titular del vehicle, hi ha el cost que es derivi de la retirada i pupil·latge al dipòsit municipal.


Preu del servei

Aquest servei no té cost associat.


Mitjans de pagament
No especificat
Informació de contacte

Unitat prestadora del servei: Àrea de Secretaria

Persona responsable: M. Assumpció Canela Corbella

Adreça: Plaça Major, 1 – 43427 Llorac

Telèfon: 977 881 380

Adreça electrònica: ajuntament@llorac.cat


Tràmits

Què necessiteu fer? Canal Terminis presentació Accions
Retirada de vehicles de la via pública
 Procediment: Procediment genèric
/
Iniciar petició

Normativa, drets i deures

Normativa aplicable
  • Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària (TRLTSV).
  • Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats (LRSC).
  • Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora dels residus (TRLRR).
  • Decret 217/1999, de 27 de juliol, sobre la gestió de vehicles fora d'ús.
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Drets de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Deures de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Òrgan competent
Presidència/Alcaldia

Termini de resolució

Tres mesos.


Silenci administratiu
No s'aplica silenci administratiu

Tractament de dades

Dades tractades

  • NIF / DNI / Passaport / NIE.
  • Adreça postal i/o electrònica.
  • Telèfon.
  • Nom i cognoms.
  • Signatura.
  • Propietats.
  • Dades bancàries.
  • Infraccions administratives.

Amb quina finalitat recollim les vostres dades?

Gestió de la recollida i el tractament de residus i vehicles abandonats.

No es prendran decisions automatitzades sobre la base d’aquest perfil.

Obligatorietat

Cal aque la persona interessada faciliti les seves dades per poder fer-ne el tractament pertinent.

Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?

  • Missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics.

*Article 6.1.e) del Reglament general de protecció de dades (RGPD). Tractament necessari per complir una missió realitzada en interès públic.

*Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

*Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora dels residus.

La manca d’aportació d’aquestes dades impedirà gestionar la vostra sol·licitud.

Aquest Ajuntament podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada en virtut de la potestat de verificació atribuïda per la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

Qui és el responsable del tractament de les dades?

Ajuntament de Llorac

Adreça: Plaça Major, 1 – 43427 Llorac

Telèfon: 977 881 380

Adreça electrònica: ajuntament@llorac.cat

Delegat de protecció de dades: Diputació de Tarragona - Protecció de dades i Transparència.

Adreça electrònica: sam.protecciodades@diputaciodetarragona.cat

Telèfon: 977 296 699

Adreça: C/Pere Martell,2 – 43001 Tarragona

A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?

Administracions públiques, quan es pugui realitzar la comunicació de dades conforme a l'article 6 del RGPD, relatiu a la legitimació del tractament, i d’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015.

Transferències internacionals

No s'en preveuen.

Quins són els vostres drets?

Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament de Llorac està tractant dades personals que la concerneixen.

Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o la supressió, si escau, entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van recollir.

En determinades circumstàncies previstes a l’art. 18 del RGPD, les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.

Les persones interessades poden oposar-se, en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seva situació particular, que les dades personals que les afectin siguin objecte d’un tractament basat en una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament; o bé basat en el fet que el tractament és necessari per a la satisfacció d’interessos legítims perseguits pel responsable del tractament o per un tercer, sempre que sobre aquests interessos no prevalguin els interessos, els drets o les llibertats fonamentals de la persona interessada.

Si la base jurídica del tractament és el consentiment i el tractament es fa per mitjans automatitzats, la persona interessada pot exercir el dret de portabilitat de les dades facilitades.

Com podeu exercir els vostres drets?

Mitjançant un escrit adreçat a l’Ajuntament de Llorac

Adreça: Plaça Major, 1 – 43427 Llorac

Telèfon: 977 881 380

Adreça electrònica: ajuntament@llorac.cat

O bé a través de:

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/habeas_data/

(APDCAT exercici Drets)

Quines vies de reclamació hi ha?

Si considereu que els vostres drets no s’han atès adequadament, teniu dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/reclamacio/

Termini de conservació de les dades

S’aplicaran els terminis que es corresponen a les taules d’avaluació documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

  • Codi TAAD 387. Expedients de retirada de vehicles abandonats. Resolució: destrucció total en un termini de cinc anys.
  • Codi TAAD 388. Expedients de retirada de vehicles de la grua municipal.Resolució: destrucció total en un termini de cinc anys.
  • Codi TAAD 527. Registre de vehicles abandonats en la via pública. Resolució: destrucció total en un termini de quinze anys.

Enllaç a la informació: http://taad.cultura.gencat.cat/

Descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat

Les mesures de seguretat tècniques i organitzatives implantades s’adrecen a garantir, de forma particular: el control d’accés físic als equipaments on es processen les dades, el control dels suports que poden contenir les dades personals, el control de l’emmagatzemament de les dades, el control dels usuaris autoritzats a accedir a les dades i del tipus d’accés que hi fan, el control de la transmissió de les dades i del seu transport i el control de la disponibilitat i integritat de les dades.