Per poder millorar els nostres serveis utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu la utilització

Catàleg de Serveis

El teu navegador (CCBot 2) no és una d'versió suportada per aquesta aplicació. Alguna cosa podria no funcionar correctament.

Comunicació prèvia d'obres

Descripció

Mitjançant aquest servei la persona interessada posa en coneixement de l’Administració la realització de construccions i instal·lacions de nova planta, i obres d’ampliació, reforma, modificació, rehabilitació o demolició total o parcial de construccions i instal·lacions existents que, d’acord amb la normativa aplicable, no requereixen l’elaboració d’un projecte tècnic.


Destinataris
  • Ciutadania.
  • Empreses.
  • Entitats i associacions.

Requisits d'accés al servei

Els recollits per l’ordenança reguladora municipal, si s’escau.


Com es fa la petició
  • Electrònicament (trobareu l’enllaç a l’apartat de tràmits).
  • Presencialment a l’Ajuntament.

Documentació que cal aportar
  • Model normalitzat de sol·licitud.
  • Acreditació de la representació (si escau).
  • Memòria de les obres en la qual es deixi constància com a mínim del següent:
  • Descripció i justificació de les obres que es pretenen executar.
  • Identificació amb precisió de la finca afectada per les obres.
  • Representació gràfica de les obres que per les seves característiques ho requereixin.
  • Pressupost de les obres.
  • Acreditació del pagament de les taxes i els tributs corresponents.
  • Altra documentació establerta per l’ordenança reguladora.

Més informació

Estan subjectes a la comunicació prèvia, amb les excepcions que estableixen els articles 187.2 i 187 ter, els actes següents:

  • Les construccions i instal·lacions de nova planta, i les obres d'ampliació, reforma, modificació, rehabilitació o demolició total o parcial de construccions i instal·lacions existents que, d'acord amb la legislació sobre ordenació de l'edificació, no requereixen l'elaboració d’un projecte tècnic.
  • La primera utilització i ocupació dels edificis.
  • El canvi d'ús dels edificis i les instal·lacions, excepte a ús residencial. La construcció o la instal·lació de murs i tanques.
  • La col·locació de cartells i tanques de propaganda visibles des de la via pública.
  • La formalització d'operacions jurídiques que, sense constituir o modificar un règim de propietat horitzontal, simple o complexa, comporten un increment del nombre d'habitatges, establiments o altres elements susceptibles d'aprofitament privatiu independent respecte dels autoritzats en una llicència urbanística anterior.
  • Els actes subjectes a intervenció que es duguin a terme en sòl no urbanitzable i urbanitzable no delimitat i que estiguin emparats en un projecte d'actuació específica o en un pla urbanístic que ordeni amb el mateix detall els terrenys afectats, sempre que no requereixin l'elaboració d’un projecte tècnic d'acord amb la legislació sobre ordenació de l'edificació.

Preu del servei
  • Ordenances
  • Taxa (obligatòria): IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES.
    Tarifa Destinataris Import
    ICIO---
    El tipus de gravamen serà del 3,80 per cent amb un mínim de 30,00 €
    Tots els destinataris variable
  • Taxa (obligatòria): LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES.
    Tarifa Destinataris Import
    LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES---
    Construccions, instal·lacions i obres en general: s’abonarà un 0.50 % del pressupost d’execució material de l’obra. La taxa mínima serà de 30 €
    Tots els destinataris variable
  • Taxa (obligatòria): Gestió d'expedient..
    Tarifa Destinataris Import
    Taxa de gestió.---
    45,00 €
    Tots els destinataris 45.0 €

Mitjans de pagament
  • Targeta de crèdit o dèbit
  • Transferència bancària
Informació de contacte

Unitat prestadora del servei: Àrea de serveis al territori

Persona responsable: Montserrat Pocurull Duch

Adreça: Carrer Castell, 5 43763 – La Nou de Gaià

Telèfon: 977 655 257

Adreça electrònica: aj.noudegaia@altanet.org


Tràmits

Què necessiteu fer? Canal Terminis presentació Accions
Comunicació prèvia d'obres
 Procediment: COMUNICACIONS PRÈVIES PER A CONSTRUCCIONS I INSTAL·LACIONS DE NOVA PLANTA, I LES OBRES D'AMPLIACIÓ, REFORMA, MODIFICACIÓ, REHABILITACIÓ O DEMOLICIÓ D'AQUELLES EXISTENTS QUE NO REQUEREIXEN L'ELABORACIÓ D'UN PROJECTE TÈCNIC
 Descripció:

Comunicacions prèvies per a construccions i instal·lacions de nova planta, i les obres d'amplació, reforma, modificació, rehabilitació o demolició d'aquelles existents que no requereixen l'elaboració d'un projecte tècnic.

/
Iniciar petició

Normativa, drets i deures

Normativa aplicable
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Text refós de la Llei d’urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d’agost.
  • Reglament de protecció de la legalitat urbanística, aprovat pel Decret 64/2014, de 13 de maig.
  • Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.
  • Ordenança reguladora.

Drets de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Deures de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Òrgan competent
No Aplica

Termini de resolució

No hi ha resolució.


Silenci administratiu
No s'aplica silenci administratiu

Tractament de dades

Dades tractades

  • NIF / DNI / Passaport / NIE.
  • Adreça postal o electrònica.
  • Telèfon.
  • Nom i cognoms.
  • Signatura.
  • Dades bancàries.
  • Propietats.

Amb quina finalitat recollim les vostres dades?

Tramitació de les llicències o comunicacions en matèria urbanística (obres, usos, primeres ocupacions, murs i tanques; segregacions...).

No es prendran decisions automatitzades sobre la base d’aquest perfil.

Obligatorietat

Cal que la persona interessada faciliti les seves dades per poder fer-ne el tractament pertinent.

Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?

  • Missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics.

*Article 6.1.e) del Reglament general de protecció de dades (RGPD). Tractament necessari per complir una missió realitzada en interès públic.

*Decret llei 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'urbanisme.

La manca d’aportació d'aquestes dades impedirà gestionar la vostra sol·licitud.

Aquest Ajuntament podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada en virtut de la potestat de verificació atribuïda per la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

Qui és el responsable del tractament de les dades?

Ajuntament de La Nou de Gaià

Adreça: Carrer Castell, 5 43763 – La Nou de Gaià

Telèfon: 977 655 257

Adreça electrònica: aj.noudegaia@altanet.org

Delegat de protecció de dades: SEGURDADES S.L

Adreça electrònica: info@segurdades.com

Telèfon: 977 608 277

Adreça: C/ Castells, 6 Baixos, 43800 43800 - Valls

A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?

Departament de Territori i Sostenibilitat.

Quan es pugui realitzar la comunicació de dades conforme a l'article 6 del RGPD relatiu a la legitimació del tractament i en el supòsit que un tercer acrediti interès legítim sempre que no prevalgui els interessos, els drets i les llibertats de la persona interessada.

Portal de transparència d'acord amb el que preveu la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Transferències internacionals

No se'n preveuen

Quins són els vostres drets?

Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament de La Nou de Gaià està tractant dades personals que li concerneixin.

Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les que siguin inexactes o la supressió, si escau; entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van aportar.

En determinades circumstàncies, previstes per l’art. 18 del RGPD, les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.

Les persones interessades poden oposar-se, en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seva situació particular, que les dades personals que les afectin siguin objecte d’un tractament basat en una missió complerta en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament; o bé basat en el fet que el tractament és necessari per a la satisfacció d’interessos legítims perseguits pel responsable del tractament o per un tercer, sempre que sobre aquests interessos no prevalguin els interessos o els drets o les llibertats fonamentals de la persona interessada.

Si la base jurídica del tractament és el consentiment i el tractament es fa per mitjans automatitzats, la persona interessada pot exercir el dret de portabilitat de les dades facilitades.

Com podeu exercir els vostres drets?

Mitjançant un escrit adreçat a Mitjançant un escrit adreçat a l’Ajuntament de La Nou de Gaià

Adreça: Carrer Castell, 5 43763 – La Nou de Gaià

Telèfon: 977 655 257

Adreça electrònica: aj.noudegaia@altanet.org

O bé a través de:

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/habeas_data/

(APDCAT exercici Drets)

Quines vies de reclamació hi ha?

Si considereu que els vostres drets no s'han atès adequadament, teniu dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/reclamacio/

Termini de conservació de les dades

Pel que fa als terminis de conservació s'aplicaran els que es corresponen a les taules d'avaluació documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, entre d'altres:

  • Codi TAAD 066. Llicència d'obra menor. Resolució: eliminació al cap de deu anys de la concessió de la llicència i conservació de les intervencions realitzades en edificis protegits o catalogats.
  • Codi TAAD 067. Expedients de llicències d'obres majors. Resolució: conservació permanent. Destrucció als tres mesos del tancament de l'expedient del Pla de seguretat i salut i substitució a l'expedient per un certificat on consti si es tractava d’un projecte o d’un estudi i el nom i els cognoms de la persona tècnica que n'és l'autora.
  • Codi TAAD 079. Expedients certificats urbanístics. Resolució: Destrucció total a l'any.
  • Codi TAAD 104. Expedient de parcel·lació urbanística. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 114. Expedients de sol·licitud de tanques o fitons. Resolució: destrucció total passats cinc anys.
  • Codi TAAD 432. Expedients de permisos d’obres i instal·lacions d'elements ornamentals a les sepultures. Resolució: conservació permanent. Destrucció total en un termini de deu anys dels expedients referits a nínxols.
  • Res. 922. Comunicació prèvia d’obres a particulars. Avaluació. Destrucció total: 6 anys.

Enllaç a la informació http://taad.cultura.gencat.cat/

Descripció de les mesures tècniques i organitzatives

Les mesures tècniques i organitzatives de seguretat estan recollides a l'anàlisi de riscos del tractament, feta per l’Ajuntament.