Per poder millorar els nostres serveis utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu la utilització

Catàleg de Serveis

El teu navegador (CCBot 2) no és d'una versió suportada per aquesta aplicació. Alguna cosa podria no funcionar correctament.

Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat

Descripció

Mitjançant la comunicació d’inici o modificació substancial d’activitat en un establiment amb projecte i certificat tècnic la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o la modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex de la Llei de facilitació de l’activitat econòmica (vegeu la columna corresponent al “Projecte tècnic + certificat tècnic”), i hi adjunta el projecte i el certificat tècnic acreditatius del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat.

Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics, aquests es comuniquen amb un formulari específic que trobareu al següent enllaç.


Destinataris
  • Empreses.

Requisits d'accés al servei

Els recollits per l’ordenança reguladora municipal, si s’escau.


Com es fa la petició
  • Electrònicament (trobareu l’enllaç a l’apartat de tràmits).

Documentació que cal aportar

Documentació obligatòria.

  • Model normalitzat de comunicació d’inici o modificació substancial d’activitat en un establiment amb projectes i certificat tècnics.
  • Acreditació de la representació (si escau).
  • Projecte tècnic, signat pel tècnic competent el qual ha d’incloure com a mínim una memòria explicativa, esquemes, càlculs i plànols. S'hi han de definir les característiques generals de l’activitat en un establiment i que justifiquen que compleixen la normativa.
  • Certificat del tècnic competent, que sigui responsable de la posada en funcionament de l’activitat, d’acord amb el model normalitzat.

En determinats supòsits, cal aportar també:

  • Declaració responsable en matèria de salut alimentària.
  • Referència a llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic.
  • Referència a l’autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública o al mar, només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament.
  • Referència a l’expedient de llicència d’obres o de comunicació prèvia d’obres quan escaigui.

Més informació

La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

La comunicació de les dades faculta l’Administració per a dur a terme qualsevol actuació de comprovació i requerir al titular de l’activitat que aporti qualsevol document o informació que estigui obligat a tenir.

Si en la revisió del compliment dels requisits de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena, sens perjudici de la incoació del procediment sancionador corresponent.

L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.


Preu del servei

Aquest servei es troba en règim de liquidació de taxes o preus públics, i serà l’ens qui us comunicarà l’import i la forma d’efectuar el pagament. 


Mitjans de pagament
  • Targeta de crèdit o dèbit
  • Transferència bancària
Informació de contacte

Unitat prestadora del servei: Àrea de Secretaria

Persona responsable: Susanna Jubinyà Silvestre

Adreça: Avinguda Catalunya, 4 – 43885 Salomó

Telèfon: 977 629 030

Adreça electrònica: aj.salomo@salomo.cat


Tràmits

Què necessiteu fer? Canal Terminis presentació Accions
Comunicació d'activitat amb projecte i certificat
 Procediment: Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat
/
Iniciar petició
Documentació que cal presentar Obligatori Requereix signatura? Tipus Document Descarregar
Acreditació de la representació Autorització de representació No No definit Annex
Altra documentació aportada Altra documentació sense classificar No No definit Annex
Certificat del tècnic competent Certificat Pdf Normalitzat
Comunicació d'establiments comercials Comunicació prèvia No No definit Annex
Declaració responsable en matèria de salut alimentària Declaració responsable No Pdf Normalitzat
Justificant de pagament Justificant No No definit Annex
Projecte tècnic signat per un tècnic competent Projecte No definit Annex
Comunicació d'inici o modificació substancial Comunicació prèvia Formulari Web
Desistiment Desistiment No Formulari Web
Renúncia Renúncia No Formulari Web

Normativa, drets i deures

Normativa aplicable
  • Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica.
  • Ordenança fiscal núm. 12, reguladora de la taxa per la tramitació i l'atorgament de la llicència de les activitats sotmeses al règim d'intervenció integral de l'administració ambiental i de les activitats innòcues.

Drets de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Deures de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Òrgan competent
No Aplica

Termini de resolució

No hi ha resolució.


Silenci administratiu
No s'aplica silenci administratiu

Tractament de dades

Dades tractades

  • NIF / DNI / Passaport / NIE.
  • Adreça postal i/o electrònica.
  • Telèfon.
  • Nom i cognoms.
  • Signatura.
  • Dades bancàries.
  • Assegurances.
  • Infraccions administratives.

Amb quina finalitat recollim les vostres dades?

Registre d’activitats, registre d'activitats sanitàries, consultes i gestió i sancions de les activitats (activitats econòmiques, amb incidència ambiental, establiments, espectacles, activitats recreatives); habitatges d’ús turístic i centres de culte.

No es prendran decisions automatitzades sobre la base d’aquest perfil.

Obligatorietat

Cal que la persona interessada faciliti les dades per poder fer-ne el tractament pertinent.

Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?

Base jurídica de l'activitat de tractament:

  • Missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics.

*Article 6.1.e) del RGPD: compliment d'una missió d'interès públic o en l'exercici de poders públics.

*Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

*Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.

*Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica.

*Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya.

*Llei 16/2009, de 22 de juliol, dels centres de culte.

*Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica.

La manca d’aportació d'aquestes dades impedirà gestionar la sol·licitud.

Aquest Ajuntament podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada en virtut de la potestat de verificació atribuïda per la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

Qui és el responsable del tractament de dades?

Ajuntament de Salomó

Adreça: Avinguda Catalunya, 4 – 43885 Salomó

Telèfon: 977 629 030

Adreça electrònica: aj.salomo@salomo.cat

Delegat de protecció de dades: Sugranyes Assessors, SL

Adreça electrònica: protecciodedades@sugranyes.com

Telèfon: 977 233 806

Adreça: Carrer Sant Francesc, 10 – 43003 Tarragona

A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?

Quan es pugui realitzar la comunicació de dades conforme a l'article 6 del RGPD relatiu a la legitimació del tractament i en el supòsit que un tercer acrediti interès legítim sempre que no prevalguin els interessos, els drets i les llibertats de la persona interessada.

Transferències internacionals

No es preveuen.

Quins són els vostres drets?

Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament de Salomó està tractant dades personals que la concerneixen.

Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com, a sol·licitar la rectificació de les que siguin inexactes o la supressió, si escau, entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van aportar.

En determinades circumstàncies, previstes per l’art. 18 del RGPD, les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.

Les persones interessades poden oposar-se, en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seva situació particular, que les dades personals que les afectin siguin objecte d’un tractament basat en una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament; o bé basat en el fet que el tractament és necessari per a la satisfacció d’interessos legítims perseguits pel responsable del tractament o per un tercer, sempre que sobre aquests interessos no prevalguin els interessos o els drets o les llibertats fonamentals de la persona interessada.

Si la base jurídica del tractament és el consentiment i el tractament es fa per mitjans automatitzats, la persona interessada pot exercir el dret de portabilitat de les dades facilitades.

Com podeu exercir els vostres drets?

Mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de Salomó

Adreça: Avinguda Catalunya, 4 – 43885 Salomó

Telèfon: 977 629 030

Adreça electrònica: aj.salomo@salomo.cat

O bé a través de:

APDCAT Exercici de Drets

Quines vies de reclamació hi ha?

Si considereu que els vostres drets no s’han atès adequadament, teniu dret a presentar una Reclamació de tutela de drets davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

Termini de conservació de les dades

Pel que fa als terminis de conservació s’aplicaran els que es corresponen a les taules d’avaluació documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, entre d'altres:

  • Codi TAAD 063. Llicència d'activitats classificades. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 064. Llicència d'obertura d'establiments innocus. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 100. Expedient d'infraccions d'activitats molestes i indústries clandestines. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 101. Expedient d'infracció d'activitats recreatives. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 779. Expedients sancionadors per infraccions lleus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total .Termini: quatre anys des de la finalització de l’expedient.
  • Codi TAAD 780. Expedients sancionadors per infraccions greus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total. Termini: quatre anys des de la finalització de l’expedient.
  • Codi TAAD 781. Expedients sancionadors per infraccions molt greus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: conservació permanent.
  • Codi TAAD 863. Expedients d’inspecció i control en matèria d’activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total en el termini de tres anys des de la finalització de l’expedient, sempre que hagin transcorregut quatre anys de la data de la resolució, en el cas que n’hi hagi.
  • Codi TAAD 981. Autorització ambiental activitats. Avaluació: conservació permanent.

Enllaç a la informació: http://taad.cultura.gencat.cat/

Descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat

Les mesures tècniques i organitzatives de seguretat estan recollides a l’anàlisi de riscos del tractament feta per l’Ajuntament.