Per poder millorar els nostres serveis utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu la utilització

Catàleg de Serveis

Informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats

Descripció

Aquest servei us permet sol·licitar, prèviament a l'inici de l'activitat, l'informe urbanístic associat.

En aquest informe, els Serveis Tècnics Municipals es pronuncien sobre si l'activitat projectada és compatible amb el planejament urbanístic vigent, i de la disponibilitat i suficiència dels serveis públics municipals per atendre els requeriments que impliquen dur l'activitat.


Destinataris
  • Empreses.
  • Entitats i associacions.

Requisits d'accés al servei

Cal haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.


Com es fa la petició
  • Electrònicament (trobareu l'enllaç a l'apartat de tràmits).

Documentació que cal aportar
  • Model normalitzat de sol·licitud.
  • Acreditació de la representació (si escau).
  • Plànol de l'emplaçament de l'activitat projectada que permeti una identificació indubtable de la finca.
  • Memòria descriptiva de l'activitat projectada que expliqui la seva naturalesa i les seves característiques principals, amb determinació de les necessitats d'ús i aprofitaments del sòl i del subsòl, així com dels requeriments de l'activitat respecte a la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics municipals.
  • En els casos d'activitats subjectes a la legislació d'accidents greus o que tenen algunes de les substàncies químiques o categoria de substàncies tòxiques o molt tòxiques incloses en aquesta legislació d'accidents greus, de conformitat amb els llindars que estableix la normativa de seguretat industrial, la sol·licitud ha de contenir la informació que requereixi aquesta legislació, en especial la Llei 12/2008 i el reglament que la desenvolupa, en relació a l'anàlisi quantitativa del risc, d'acord amb les instruccions dictades per l'Agència Catalana de Seguretat Industrial.

Més informació

Un cop iniciat el tràmit, la persona interessada rebrà un correu electrònic amb el document d’autoliquidació per tal que pugui realitzar el pagament a:

https://larapita.cat/serveis/servei-de-pagaments-de-tributs-i-altres-ingressos-municipals/


Preu del servei

Aquest servei es sotmet al règim de liquidació de taxes o preus públics, i serà l’ens qui us comunicarà l’import i la forma d’efectuar el pagament.

Ordenança

Ordenança fiscal Núm.17 Reguladora de la taxa per l'activitat administrativa d'intervenció d'activitats sotmeses a llicència, comunicació i declaració responsable. 


Mitjans de pagament
No especificat
Informació de contacte

Unitat prestadora del servei: Àrea de Serveis al Territori

Persona responsable: Regidoria de Governació

Adreça: Plaça de Carles III, Núm.13

Telèfon: 977 740 100

Adreça electrònica: ajuntament@larapita.cat


Tràmits

Què necessiteu fer? Canal Terminis presentació Accions
Sol·licitud informe urbanístic associat activitats
 Procediment: Sol·licitud informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats
/
Iniciar petició

Normativa, drets i deures

Normativa aplicable
  • Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'urbanisme.
  • Planejament municipal.
  • Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
  • Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.

Drets de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'administració.

Continua la tramitació dels procediments als quals es vincula, sens perjudici que no es podran adquirir per silenci administratiu facultats o drets contraris a l'ordenament jurídic.


Deures de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'administració.


Òrgan competent
Presidència/Alcaldia

Termini de resolució

Un mes.

En els supòsits en què s'hagués d'emetre en la comunicació prèvia, el termini seria de vint dies.


Silenci administratiu
No s'aplica silenci administratiu

Tractament de dades

Dades tractades

  • NIF / DNI / Passaport / NIE.
  • Adreça postal i/o electrònica.
  • Telèfon.
  • Nom i cognoms.
  • Signatura.
  • Dades bancàries.
  • Assegurances.
  • Infraccions administratives.

Amb quina finalitat recollim les vostres dades?

Registres d’activitats, registres d’activitats sanitàries, consultes i gestió i sancions de les activitats (activitats econòmiques, amb incidència ambiental, establiments, espectacles, activitats recreatives, etc.); habitatges d’ús turístic i centres de culte.

No es prendran decisions automatitzades sobre la base d’aquest perfil.

Obligatorietat

Cal que la persona interessada faciliti les seves dades per poder fer-ne el tractament pertinent.

Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?

  • Missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics.

*Article 6.1.e) del Reglament general de protecció de dades (RGPD). Tractament necessari per complir una missió realitzada en interès públic.

*Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

*Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.

*Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica.

*Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya.

*Llei 16/2009, de 22 de juliol, dels centres de culte.

*Llei 18/2020, de 28 de desembre de facilitació de l'activitat econòmica.

La manca d’aportació d'aquestes dades impedirà gestionar la vostra sol·licitud.

Aquest Ajuntament podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada en virtut de la potestat de verificació atribuïda per la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

Qui és el responsable del tractament de dades?

Ajuntament de la Ràpita

Adreça: Plaça de Carles III, núm.13

Telèfon: 977 740 100

Adreça electrònica: ajuntament@larapita.cat

Delegat de protecció de dades:

Adreça electrònica: dpd@larapita.cat

Telèfon: 977 740 100

Adreça: Plaça de Carles III, núm.13 (43540) La Ràpita

A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?

Quan es pugui realitzar la comunicació de dades conforme a l'article 6 del RGPD relatiu a la legitimació del tractament i en el supòsit que un tercer acrediti interès legítim sempre que no prevalgui els interessos, els drets i les llibertats de les persones interessades.

Transferències internacionals

No se'n preveuen.

Quins són els vostres drets?

Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament de la Ràpita està tractant dades personals que li concerneixin.

Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les que siguin inexactes o la supressió, si escau; entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van aportar.

En determinades circumstàncies, previstes per l’art. 18 del RGPD, les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.

Les persones interessades poden oposar-se, en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seva situació particular, que les dades personals que les afectin siguin objecte d’un tractament basat en una missió complerta en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament; o bé basat en el fet que el tractament és necessari per a la satisfacció d’interessos legítims perseguits pel responsable del tractament o per un tercer, sempre que sobre aquests interessos no prevalguin els interessos o els drets o les llibertats fonamentals de la persona interessada.

Si la base jurídica del tractament és el consentiment i el tractament es fa per mitjans automatitzats, la persona interessada pot exercir el dret de portabilitat de les dades facilitades.

Com podeu exercir els vostres drets?

Mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de la Ràpita

Adreça: Plaça de Carles III, núm.13

Telèfon: 977 740 100

Adreça electrònica: ajuntament@larapita.cat

O bé a través de:

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/habeas_data/

(APDCAT exercici Drets)

Quines vies de reclamació hi ha?

Si considereu que els vostres drets no s’han atès adequadament, teniu dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat catalana de protecció de dades.

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/reclamacio/

Termini de conservació de les dades

Pel que fa als terminis de conservació s’aplicaran els que es corresponen a les taules d’avaluació documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Enllaç a la informació: http://taad.cultura.gencat.cat/

Descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat

Les mesures de seguretat tècniques i organitzatives implantades s’adrecen a garantir, de forma particular: el control d’accés físic als equipaments on es processen les dades, el control dels suports que poden contenir les dades personals, el control de l’emmagatzematge de les dades, el control dels usuaris autoritzats a accedir a les dades i del tipus d’accés que hi fan, el control de la transmissió de les dades i del seu transport i el control de la disponibilitat i integritat de les dades.