Aquest tràmit us permet donar-vos d’alta al padró municipal d’habitants.
La inscripció s’ha de realitzar en els supòsits de naixement, o per l'inici de la residència en aquest municipi provinent d’un altre municipi o país.
Aquest tràmit, per la seva naturalesa, no es pot delegar a terceres persones i s’ha d’efectuar personalment.
Documentació justificativa de l'habitatge:
En el cas de persones menors d’edat:
En el cas de separació o divorci:
La baixa del municipi de procedència s'efectua automàticament en el moment de donar-se d'alta en el nou padró.
Els estrangers no comunitaris que no disposin de permís de residència permanent, han de renovar la seva inscripció al padró d'habitants cada dos anys.
L'Ajuntament podrà requerir en qualsevol moment altra documentació acreditativa de la residència habitual al domicili per comprovar la veracitat de les dades contingudes al Padró municipal d'habitants.
Què necessiteu fer? | Canal | Terminis presentació | Accions |
---|---|---|---|
Alta al Padró municipal d'habitants
Procediment: Procediment genèric |
/
|
|
Iniciar petició |
L'alta al padró d'habitants es realitza en el mateix moment en què es demana sempre la documentació presentada sigui correcte.
L'Ajuntament disposa d'un termini de tres mesos per resoldre la petició.
Dades tractades
–Número de la targeta de residència en vigor, expedida per les autoritats espanyoles, o en defecte d'això, número del document acreditatiu de la identitat o del passaport en vigor expedit per les autoritats del país de procedència, tractant-se de ciutadans nacionals d'Estats membres de la Unió Europea, d'altres Estats parteix en l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu o d'Estats als quals, en virtut d'un conveni internacional s'estengui el règim jurídic previst per als ciutadans dels Estats esmentats.
– Número d'identificació d'estranger que consti en document, en vigor, expedit per les autoritats espanyoles o, en defecte d'això, per no ser titulars d'aquests, el número del passaport en vigor expedit per les autoritats del país de procedència, tractant-se de ciutadans nacionals d'Estats no compresos en l'incís anterior d'aquest paràgraf, tret que, per virtut de Tractat o Acord Internacional, gaudeixin d'un règim específic d'exempció de visat en matèria de petit trànsit fronterer amb el municipi en el qual es pretengui l'empadronament, i en aquest cas, s'exigirà el corresponent visat.
Amb quina finalitat recollim les teves dades?
Gestió del padró municipal d'habitants segons les finalitats establertes a la Llei reguladora de les Bases de règim local i resta de la normativa local aplicable. Usos també amb fins històrics, estadístics i científics.
No es prendran decisions automatitzades sobre la base d’aquest perfil.
Obligatorietat
Per aquest tractament la persona interessada està obligada a facilitar les dades atès que en cas contrari no es podria donar compliment a la finalitat corresponent.
Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?
* RGPD: 6.1.c) Tractament necessari pel compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament.
*Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local.
*Decret Legislatiu 2/2003 pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya.
Aquest Ajuntament podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada en virtut de la potestat de verificació atribuïda per la DA vuitena de la LOPDGDD.
Qui és el Responsable?
Ajuntament de Savallà del Comtat
Adreça: Carrer Major, 13 – 43427 Savallà del Comtat
Telèfon: 977 880 137
Correu electrònic: aj.savalla@altanet.org
Delegat de protecció de dades: Unitat de protecció de dades i Transparència del Servei d’Assistència Municipal de la Diputació de Tarragona.
Correu electrònic: sam.protecciodades@diputaciodetarragona.cat
Telèfon: 977 296 699
Adreça: Carrer Pere Martell, 2 – 43001 Tarragona
A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?
Institut Nacional d'Estadística, Forces i cossos de Seguretat, Òrgans de l'Estat i CCAA quan es pugui realitzar la comunicació de dades conforme a l'article 6 del RGPD relatiu a la legitimació del tractament.
Transferències internacionals
No es preveuen.
Quins són els vostres drets?
Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si l’Ajuntament de Savallà del Comtat està tractant dades personals que li concerneixen, o no.
Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com, a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar-ne la supressió si correspon, entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van recollir.
En determinades circumstàncies previstes a l’art. 18 RGPD, els interessats poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.
Les persones interessades poden oposar-se, en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seva situació particular, que les dades personals que l'afectin siguin objecte d’un tractament basat en una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament; o bé basat en el fet que el tractament és necessari per a la satisfacció d’interessos legítims perseguits pel responsable del tractament o per un tercer, sempre que sobre aquests interessos no prevalguin els interessos o els drets o llibertats fonamentals de la persona interessada.
Com podeu exercir els drets?
Mitjançant un escrit adreçat a l’Ajuntament de Savallà del Comtat
Adreça: Carrer Major, 13 – 43427 Savallà del Comtat
Telèfon: 977 880 137
Correu electrònic: aj.savalla@altanet.org
o bé a través de:
https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/habeas_data/
(APDCAT exercici Drets)
Quines vies de reclamació hi ha?
Si considereu que els vostres drets no s’han atès adequadament, teniu dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat catalana de protecció de dades.
https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/reclamacio/
Pel que fa als terminis de conservació s’aplicaran els que es corresponen a les taules d’avaluació documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, entre d’altres:
Enllaç a la informació: http://taad.cultura.gencat.cat/
Descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat
Les mesures de seguretat tècniques i organitzatives implantades s’adrecen a garantir, de forma particular: el control d’accés físic als equipaments on es processen les dades, el control dels suports que poden contenir les dades personals, el control de l’emmagatzematge de les dades, el control dels usuaris autoritzats a accedir a les dades i del tipus d’accés que hi fan, el control de la transmissió de les dades i del seu transport i el control de la disponibilitat i integritat de les dades.