Per poder millorar els nostres serveis utilitzem galetes pròpies i de tercers. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu la utilització

Catàleg de Serveis

Declaració responsable en matèria de salut alimentària

Descripció

És el tràmit a realitzar quan es vol obrir un establiment on es comercialitzin o serveixin aliments, amb l'objecte d'inscriure l'activitat al registre sanitari municipal d'acord amb el Reial decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments.

La persona interessada declara, sota la seva responsabilitat, les dades de l'establiment i de l'activitat i manifesta que compleix i aplica els requisits establerts a la legislació sanitària i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant l'exercici d'aquesta activitat.


Destinataris
  • Empreses.

Requisits d'accés al servei
  • Presentació simultània de la comunicació d'obertura o declaració responsable de l'establiment.
  • Cal haver obtingut la llicència d'activitat de l'establiment si està subjecte a aquest règim.

Com es fa la petició
  • Electrònicament (trobareu l'enllaç a l'apartat de tràmits).

Documentació que cal aportar
  • Model normalitzat de sol·licitud.
  • Declaració responsable de salut alimentària.

Més informació

S'aplica a tots els establiments alimentaris amb l'única excepció de les activitats que han de disposar del registre sanitari d'aliments (RSIPAC / RGSEAA: Registre sanitari d'indústries i productes alimentaris de Catalunya / Registro general sanitario de empresas alimentarias y alimentos).

En qualsevol cas, les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de la Llei 39/2015).

Excepcionalment, quan la rellevància del document en el procediment ho exigeixi o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, les Administracions podran sol·licitar de manera motivada l'acarament de les còpies aportades per la persona interessada, per a la qual cosa podran requerir l'exhibició del document o de la informació original. (art. 28.5 de la Llei 39/2015).


Preu del servei

Aquest servei no té cost associat.


Mitjans de pagament
No especificat
Informació de contacte

Unitat prestadora del servei: Àrea de Secretaria

Persona responsable: Javier del Rio Moreno

Adreça: Pl. de l’Esglesia, 2 – 43374 la Vilella Baixa

Telèfon: 977 839 009

Adreça electrònica: aj.vilellabaixa@altanet.org


Tràmits

Què necessiteu fer? Canal Terminis presentació Accions
Declaració responsable salut alimentària
 Procediment: Declaracions responsables en matèria de salut alimentària
/
/
Iniciar petició

Normativa, drets i deures

Normativa aplicable
  • Reial decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments.

Drets de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Deures de l'usuari

Els propis de la ciutadania envers els serveis públics de l'Administració.


Termini de resolució

No hi ha resolució.


Silenci administratiu
No s'aplica silenci administratiu

Tractament de dades

Dades tractades

  • NIF / DNI / Passaport / NIE.
  • Adreça postal i/o electrònica.
  • Telèfon.
  • Nom i cognoms.
  • Signatura.
  • Dades bancàries.
  • Assegurances.

Amb quina finalitat recollim les teves dades?

Registres municipals d'activitats. Consultes i gestió i sancions de les activitats (amb incidència ambiental, establiments, espectacles, activitats recreatives, etc.). Habitatges d'ús turístic. Centres de culte.

No es prendran decisions automatitzades sobre la base d'aquest perfil.

Obligatorietat

Per aquest tractament la persona interessada està obligada a facilitar les dades atès que en cas contrari no es podria donar compliment a la finalitat corresponent.

Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?

  • Consentiment.
  • Missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics.

*RGPD: 6.1.e) Tractament necessari per complir una missió realitzada en interès públic
*Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats     
*Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives    
*Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica    
*Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya    
*Llei 16/2009, del 22 de juliol, dels centres de culte

La manca d'aportació de les referides dades tindrà els efectes de no poder gestionar la vostra sol·licitud.

Aquest Ajuntament podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada en virtut de la potestat de verificació atribuïda per la DA vuitena de la LOPDGDD.

Qui és el responsable del tractament de dades?

Ajuntament de la Vilella Baixa

Adreça: Pl. de l’Esglesia, 2 – 43374 la Vilella Baixa

Telèfon: 977 839 009

Adreça electrònica: aj.vilellabaixa@altanet.org

Delegat de protecció de dades: Diputació de Tarragona

Adreça electrònica: sam.protecciodades@diputaciodetarragona.cat

Telèfon: 977 296 699

Adreça: Adreça: Carrer Pere Martell, 2 – 43001 Tarragona

A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?

Administracions públiques quan es pugui realitzar la comunicació de dades conforme a l'article 6 del RGPD relatiu a la legitimació del tractament i d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015.

Transferències internacionals

No es preveuen.

Quins són els vostres drets?

Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament de la Vilella Baixa està tractant dades personals que li concerneixen, o no.

Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com, a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar-ne la supressió si correspon, entre altres motius, quan les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van recollir. En determinades circumstàncies previstes a l'art. 18 RGPD, les persones interessades poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades. En aquest cas, únicament es conservaran per exercir o defensar reclamacions.

Les persones interessades poden oposar-se, en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seva situació particular, que les dades personals que l'afectin siguin objecte d'un tractament basat en una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics conferits al responsable del tractament; o bé basat en el fet que el tractament és necessari per a la satisfacció d'interessos legítims perseguits pel responsable del tractament o per un tercer, sempre que sobre aquests interessos no prevalguin els interessos o els drets o llibertats fonamentals de la persona interessada.

Si la base jurídica del tractament és el consentiment i el tractament es fa per mitjans automatitzats, la persona interessada pot exercir el dret de portabilitat de les dades facilitades.

Com podeu exercir els drets?

Mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de la Vilella Baixa

Adreça: Pl. de l’Esglesia, 2 – 43374 la Vilella Baixa

Telèfon: 977 839 009

Adreça electrònica: aj.vilellabaixa@altanet.org

o bé a través de:
https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/habeas_data/
(APDCAT exercici Drets)

Quines vies de reclamació hi ha?

Si considereu que els vostres drets no s'han atès adequadament, teniu dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat catalana de protecció de dades.

https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/tramits/reclamacio/

Termini de conservació de les dades

Pel que fa als terminis de conservació s'aplicaran els que es corresponen a les taules d'avaluació documental del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, entre d'altres:

  • Codi TAAD 063 Llicència d'activitats classificades. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 064 Llicència d'obertura d'establiments innocus. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 100 Expedient d'infraccions d'activitats molestes i indústries clandestines. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 101 Expedient d'infracció d'activitats recreatives. Resolució: conservació permanent.
  • Codi TAAD 779 Expedients sancionadors per infraccions lleus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total. Termini: quatre anys des de la finalització de l'expedient.
  • Codi TAAD 780 Expedients sancionadors per infraccions greus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total. Termini: quatre anys des de la finalització de l'expedient.
  • Codi TAAD 781 Expedients sancionadors per infraccions molt greus en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: conservació permanent.
  • Codi TAAD 863 Expedients d'inspecció i control en matèria d'activitats econòmiques i recreatives. Avaluació: Disposició: destrucció total en el termini de tres anys des de la finalització de l'expedient, sempre que hagin transcorregut quatre anys de la data de la resolució, en el cas que n'hi hagi.

Enllaç a la informació: http://taad.cultura.gencat.cat/

Descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat

Les mesures tècniques i organitzatives de seguretat estan recollides a l'anàlisi de riscos del tractament, feta per l'Ajuntament.