Assistència en actuacions de manteniment als camins del grup 1b del Pla Zonal


Assistència en actuacions de manteniment als camins del grup 1b del Pla Zonal

Procediment per a la prestació als ens locals d'assistència en actuacions de manteniment als camins del grup 1b del Pla Zonal.



Què necessiteu fer? Documentació Identificació i signatura Termini presentació
Sol·licitud d'assistència en actuacions de manteniment als camins del grup 1b del Pla Zonal Requeriments A partir de 01/07/2024
Documentació que cal presentar
Document Obligatori Signants Tipus de document
Sol·licitud d'assistència al SAM Alcalde/essa / President/a 
Formulari web
Certificat de l'acord aprovació Secretari/ària 
Annex
Certificat de disponibilitat de terrenys Secretari/ària 
Annex
Memòria Secretari/ària 
Annex

El tràmit "Sol·licitud d'assistència en actuacions de manteniment als camins del grup 1b del Pla Zonal" és el tràmit que permet als ens locals demanar assistència a la Diputació de Tarragona per a executar els treballs de manteniment necessaris per a garantir la seguretat viària dels camins del grup 1b del Pla Zonal de la xarxa local de carreteres de la Diputació de Tarragona.

Per informació detallada del servei d'assistència al qual pertany el tràmit, consultar la Guia de serveis als ens locals del web de la Diputació de Tarragona" i enllaç a https://www.dipta.cat/

 

Qui pot utilitzar el tràmit

Poden demanar la prestació de l'assistència a la Diputació de Tarragona els ajuntaments de les comarques del Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre i el Baix Penedès que disposin dins del seu terme municipal d'un camí classificat com a Grup 1b del Pla Zonal.

Quin cost té

El tràmit "Sol·licitud d’assistència en actuacions de manteniment als camins del grup 1b del Pla Zonal" és gratuït.

D’altra banda, la prestació de l'assistència que, si escau, es pugui concedir, resta subjecta a preu públic segons disposa l'ordenança fiscal reguladora dels preus públics vigent en cada moment.

 

Com es pot realitzar el tràmit

El tràmit "Sol·licitud d'assistència en actuacions de manteniment als camins del grup 1b del Pla Zonal" s’ha de realitzar per mitjans electrònics, les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.

Òrgan que resol

L'òrgan competent per a resoldre el tràmit és la Presidència de la Diputació o òrgan en qui delegui.

Termini per resoldre

D'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, el termini per a resoldre és de 3 mesos des de la data en què la sol·licitud hagi entrat en el registre electrònic de la Diputació. 

Efectes de la manca de resolució expressa

Recursos que es poden interposar contra la resolució

Recurs contenciós administratiu, en el termini màxim de 2 mesos des de l'endemà de la notificació, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Tarragona, amb la possibilitat de formular el requeriment previ que regula l’article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Certificat electrònic (DNIe, TCAT, idCAT ...)
Normativa

  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • L’article 36 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, estableix que una de les competències bàsiques de les diputacions és donar assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment els de menys capacitat econòmica i de gestió.
  • El Catàleg de serveis del SAM garanteix la prestació de serveis municipals en tres sectors ben diferenciats: l’assistència en l’àmbit jurídic, econòmic i tècnic.
  • Les Ordenances reguladores de les taxes i preus públics de la Diputació de Tarragona estableixen els serveis i les activitats subjectes a taxa o preu públic.

 

Contacte

Unitat prestadora del servei: Conservació de Carreteres (Àrea d'Infraestructures del Territori)
Persona responsable: Oscar Fresquet Ferrero
Adreça: Carrer Perer Martell, 2, 43001 Tarragona
Telèfon: 977 296 608
Correu electrònic: ofresque@dipta.cat