Subvencions per fenòmens meteorològics i altres situacions excepcionals, tramitació d'emergència 2025


Subvencions per fenòmens meteorològics i altres situacions excepcionals, tramitació d'emergència 2025

Convocatòria del procediment administratiu per a la concessió en règim de concurrència competitiva de subvencions excepcionals i per fenòmens meteorològics excepcionals, per actuacions tramitades d'emergència, any 2025.



Què necessiteu fer? Documentació Identificació i signatura Termini presentació
Sol·licitud de subvenció excepcional amb tramitació d'emergència Requeriments A partir de 29/03/2025 fins 30/04/2025
Documentació que cal presentar
Document Obligatori Signants Tipus de document
Sol·licitud de subvenció de fenòmens meteorològics Alcalde/essa / President/a 
Informe tècnic de les actuacions tramitades d'emergència (M-1-773_04-CA) No
Certificat de l'acord aprovació Secretari/ària 
Alcalde/essa / President/a 
Annex
Projecte tècnic o document tècnic No Annex
Fitxer multimèdia (foto, vídeo...) Annex
Informe sobre la qualitat de l'aigua No Annex
Analítica d'aigua No Annex
Evidència del Meteocat Secretari/ària 
Annex
Denúncia No Annex

El tràmit " Sol·licitud de subvenció excepcional amb tramitació d'emergència " és el tràmit que permet a l'ens local sol·licitar una subvenció en el marc de la convocatòria del procediment administratiu per a la concessió en règim de concurrència competitiva de subvencions per a fenòmens meteorològics i altres situacions excepcionals, any 2025, per actuacions executades mitjançant contractacions d’emergència.

Qui pot utilitzar el tràmit

De les subvencions de les actuacions tramitades d’emergència en poden ser beneficiaris tots els ajuntaments, entitats municipals descentralitzades i consells comarcals de les comarques del Camp de Tarragona, Terres de l’Ebre i Baix Penedès

Quin cost té

El tràmit de " Sol·licitud de subvenció excepcional amb tramitació d'emergència " és gratuït.

Com es pot realitzar el tràmit

El tràmit de "Sol·licitud de subvenció excepcional amb tramitació d'emergència" s’ha de realitzar electrònicament, les 24 hores del dia.

Òrgan que resol

L'òrgan competent per la resolució és la Junta de Govern de la Diputació de Tarragona, segons el vigent règim de delegacions en el moment d'aprovació de la convocatòria.

Termini per resoldre

El termini per a resoldre la convocatòria en règim de concurrència competitiva és de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Efectes de la manca de resolució expressa

La manca de resolució expressa del tràmit té efectes desestimatoris.

Recursos que es poden interposar contra la resolució

- Recurs contenciós administratiu, en el termini màxim de 2 mesos des de l'endemà de la publicació de l’acord de resolució de la convocatòria, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Tarragona.

- De manera alternativa i potestativa, recurs de reposició, en el termini màxim d'1 mes des de l'endemà de la publicació de l’acord de resolució de la convocatòria, davant de la Presidència de la Diputació

Certificat electrònic (DNIe, TCAT, idCAT ...)
Normativa

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Bases Generals de subvencions de la Diputació de Tarragona i dels seus organismes autònoms.

- Convocatòria del procediment administratiu per a la concessió, en règim de concurrència competitiva, de subvencions per restablir els béns i serveis dels ens locals afectats per fenòmens meteorològics i altres situacions excepcionals, any 2025.

Contacte

Àrea de Concertació i Assistència Municipal
Persona responsable: Marta Puig
Pere Martell, 2- 43001 Tarragona
Telèfon 977 29 66 50
Correu electrònica: subvencions.municipis@dipta.cat