Què necessiteu fer? | Documentació | Identificació i signatura | Termini presentació | |
---|---|---|---|---|
Sol·licitud d’assistència per portar a terme un mecanisme de participació ciutadana | Documentació que cal presentar | Requeriments | A partir de 14/07/2022 |
Document | Obligatori | Signants | Tipus de document |
---|---|---|---|
Sol·licitud d'assistència al SAM | Sí |
Alcalde/essa / President/a |
Formulari web |
Document d'acceptació de condicions | Sí |
Alcalde/essa / President/a |
El tràmit de “Sol·licitud d’assistència per portar a terme un mecanisme de participació ciutadana” és el tràmit que permet als ens locals demanar assistència a la Diputació de Tarragona per portar a terme un mecanisme de participació ciutadana utilitzant l’eina Decidim Catalunya, la qual consisteix en col·laboració i acompanyament des del disseny fins l’execució, d’acord amb el catàleg de serveis vigent.
Per informació detallada del servei d'assistència al qual pertany el tràmit, consultar la Guia de serveis als ens locals del web de la Diputació de Tarragona" i enllaç a https://www.dipta.cat/
Ens locals del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Baix Penedès amb població fins a 20.000 habitants.
El tràmit de “Sol·licitud d’assistència per portar a terme un mecanisme de participació ciutadana” és gratuït. D’altra banda, la prestació de l'assistència que, si escau, es pugui concedir, no està subjecta a preu públic segons disposa l'ordenança fiscal reguladora dels preus públics vigent en cada moment.
El tràmit de “Sol·licitud d’assistència per portar a terme un mecanisme de participació ciutadana” s’ha de realitzar electrònicament, les 24 hores del dia.
L'òrgan competent és el diputat delegat del SAM, per delegació expressa de la Presidència.
Recurs contenciós administratiu, en el termini màxim de 2 mesos des de l'endemà de la notificació, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Tarragona.
De manera alternativa i potestativa, recurs de reposició, en el termini màxim d'1 mes des de l'endemà de la notificació, davant de la presidenta de la Diputació.
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
L’article 36 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, estableix que una de les competències bàsiques de les diputacions és donar assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment els de menys capacitat econòmica i de gestió.
El Catàleg de serveis del SAM garanteix la prestació de serveis municipals en tres sectors ben diferenciats: l’assistència en l’àmbit jurídic, econòmic i tècnic.
Les Ordenances reguladores de les taxes i preus públics de la Diputació de Tarragona estableixen els serveis i les activitats subjectes a taxa o preu públic.
Unitat prestadora del servei: Assistència Secretaria Intervenció en l'àmbit Jurídic, Econòmic i Formació
Persona responsable: Elena Gisbert Ejarque
Adreça: Pere Martell, 2 – 43001 Tarragona
Telèfon: 977 296 654
Correu electrònic: sam.participació@dipta.cat