Què necessiteu fer? | Documentació | Identificació i signatura | Termini presentació | |
---|---|---|---|---|
Sol·licitud d'assistència lletrada | Documentació que cal presentar | Requeriments | A partir de 27/05/2022 |
Document | Obligatori | Signants | Tipus de document |
---|---|---|---|
Sol·licitud d'assistència al SAM | Sí |
Alcalde/essa / President/a |
Formulari web |
Documentació de l'òrgan jurisdiccional | Sí | Annex | |
Documentació complementària | No | Annex |
El tràmit "Sol·licitud d'assistència lletrada" és el tràmit que permet als ens locals demanar assistència jurídica al Servei d’Assistència Municipal de la Diputació de Tarragona en tots els recursos contenciosos administratius en què siguin part, en qualsevol de les matèries de la seva competència (excepte en matèria tributària). L’assistència també es presta en matèries de l’ordre civil i social.
Per informació detallada del servei d'assistència al qual pertany el tràmit, consultar la Guia de serveis als ens locals del web de la Diputació de Tarragona" i enllaç a https://www.dipta.cat/
Els ajuntaments i entitats municipals descentralitzades (EMD) i organismes autònoms (en aquest cas en funció de la petició efectuada per l'ajuntament), tots ells de població inferior a 10.000 habitants, i a més, els consell comarcals.
El tràmit "Sol·licitud d'assistència lletrada" és gratuït. D’altra banda, la prestació de l'assistència que, si escau, es pugui concedir, resta subjecta a preu públic segons disposa l'ordenança fiscal reguladora dels preus públics vigent en cada moment.
El tràmit "Sol·licitud d'assistència lletrada" s’ha de realitzar electrònicament, les 24 hores del dia.
L'òrgan competent és el diputat delegat del SAM, per delegació expressa de la Presidència.
Recurs contenciós administratiu, en el termini màxim de 2 mesos des de l'endemà de la notificació, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Tarragona, amb la possibilitat de formular el requeriment previ que regula l’article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
L’article 36 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, estableix que una de les competències bàsiques de les diputacions és donar assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment els de menys capacitat econòmica i de gestió.
El Catàleg de serveis del SAM garanteix la prestació de serveis municipals en tres sectors ben diferenciats: l’assistència en l’àmbit jurídic, econòmic i tècnic.
Les Ordenances reguladores de les taxes i preus públics de la Diputació de Tarragona estableixen els serveis i les activitats subjectes a taxa o preu públic.
Unitat prestadora del servei: Àrea de Secretaria - Unitat de Serveis Jurídics
Persona responsable: Anna Magnet Planas
Adreça: Passeig Sant Antoni, 100 – 43003 Tarragona
Telèfon: 977 296 648
Correu electrònic: sju@dipta.cat